Hajóbemutató
Harmony 38, a bestseller
Európa legdinamikusabban fejlődő vitorlás hajó gyártója, a Poncin Yacht 2005-ben vezette be a Harmony márkanevet. A céget Olivér Poncin alapította. A Harmony család elindításáig a Catana katamaránok és Díva jachtok készítéséről ismerhette a vállalatot az, aki szeret kutatni a kis francia hajógyárak kínálatában. 2004-ben huszonkét hajót adtak el. Igaz, ezek meglehetősen drága darabok voltak, hiszen a cég forgalma huszonkét és félmillió euróra rúgott. Az első piaci évben 56 Harmonyt készítettek, az idén pedig 386-ot. A cég bevétele meghaladta a hetvenmillió eurót. A Harmony program beindításához 15 millió eurós befektetéssel új, 10 000 m2-es gyárat építettek.
A Harmony 38-as klasszikus vonalait jól jellemzi a neve. A nyugodt, szépen rajzolt hajótestet egyenes orr, ívelt kabintető és tágas cockpit jellemzi. Ennek a szép modern jachtnak a legszokatlanabb része a fara. Ilyen kialakítást utoljára a nyolcvanas években láthattunk. A sima fartükör azonban egy nagyon szofisztikált, ötletes fürdőlépcsőt rejt, amely - ha szabad ilyet mondani - legjobb a piacon. A kihajtható fürdőlépcső egy létrát foglal magába, leengedése után a kapaszkodó éppen a víz felszínére esik. A legjobb helyre. Első látásra talán kevéssé érdekes a fürdőlépcső kialakítása, mégis jellemzője ennek a hajónak. Szinte valamennyi szerelvényével így vagyunk. A legjobb helyen vannak és sokszor olyan - egyszerű de mégis nagyon értékes - szolgáltatást nyújtanak, amit más hajókon nem találűnk meg. Ilyen például a kabinajtó plexi lemezének a tárolója, amelyet az egyik cockpitládában alakítottak ki. Semmi az egész, tíz centi magas polc, de egy csomó jól ismert bosszúságtól szabadít meg. Vagy a kabinlejárat elé épített kis lépcső, amely kötéltároló is egyben, vagy a cockpitülések lefolyója. Így az a kis víz, ami mindig ott marad a sarkokban ebben a hajóban nincs. Ugyanilyen vitorlázó- és utasbarát dolog a napvédőponyvába varrt ablak. A kormányos látja a vitorlát, az utasok pedig hűsölnek az árnyékban. A hajó lábrelingje alul nyitott, olyan mint egy alacsony korlát. Tudjuk mennyi kosz gyűlik össze akár egy hét alatt is a hagyományos lábreling szögleteiben. Itt ilyen nincs.
|
|
A fedélzeten jól lehet közlekedni. A szerelvények kialakítása nem segíti a szólóvitorlázást, a génuashot csörlője, a nagyvitorla behúzóval és szinte valamennyi állítókötéllel egyetemben a kabintetőre került. Így szükség van az autopilotra, vagy egy képzett segítségre a hajó kezeléséhez. Hátul a kormányos által jól kezelhető helyen van egy pár csörlő. Ezt a tervező a gennaker kezelésére tartotta fenn. Családdal vitorlázva érdemes ide vezetni a fockbehúzót, és akkor a megszokott módon vezethetjük egyedül is a hajónkat.
Az árboc két pár szálinggal és dupla, rögzített achterrel van szerelve. A vantnik a fedélzet síkjában érik el a hajó oldalát. Ezt tartják a legbiztonságosabb kialakításnak, és természetesen a beltérben is több így a hely. Emiatt a génua nem lehet nagyobb 115%-osnál. A két választható kiel közül a tandem változatban másfél métert merül a hajó, ami a Balatonra ideális választás. Vitorlák alatt, nevéhez méltóan, kiegyensúlyozottan viselkedik. Gyenge szélben, alapvitorlázattal nem a legfürgébb, de egy, az orrsudárra szerelt topgénuával jól felgyorsítható.
A kabinban az ésszerűség uralkodik. Egyszerű síkok mentén berendezett élettér, olyan mint egy német autó. Mindent a helyén találunk, és minden nagyon egyszerűen szerelhető. Érdemes benézni a mosdóba, ahol a kis szekrénybe rejtett golyóscsapok olyan szép rendben sorakoznak, hogy még Ferdinand Porsche is elégedett lenne a látvánnyal.
Két- és háromkabinos kivitelben készítik a 38-ast. Az elrendezés szinte ugyanaz. A hatágyasban csak a mosdó kisebb valamelyest, és természetesen egy hatalmas tárolóval kevesebb van.
A Harmony hajók kiemelkedő kvalitásait csak az alacsony ára múlja felül. Érdemes egy ajánlatot kérni. Meg fog lepődni!
Litkey
Fotó: Baotic Yachting
Technikai adatok |
Testhossz: |
11,23 m |
Vízvonalhossz: |
10,05 m |
Szélesség: |
3,82 m |
Merülés: |
1,50 vagy 1,84 m |
Tömeg: |
7470 kg |
Víztartály: |
385 l |
Vitorlázat szél ellen: |
69,5 m2 |
Vitorlázat bő szélben: |
98 m2 |
Spinnaker: |
160 m2 |
Motor: |
29 LE |
Üzemanyagtartály: |
200 l |
CE kategória: |
A |
Koncepció: |
Oliver Poncin |
Tervezte: |
Mortain és Mavrikios |
|
|
|